woensdag 25 februari 2015

Nieuw thema: 'Ik ben uniek'

In het thema 'ik ben uniek' staat het uiterlijk centraal!
Rode krullen, blonde lokken, bruine vlechtjes, een bril, een ooglapje, een hoorapparaat, een lichte of donkere huid:  IEDEREEN IS SPECIAAL!
Het is prettig om te kijken naar de verschillen tussen de kinderen en te ontdekken dat iedereen er anders uitziet en bijgevolg UNIEK is!

Het verhaal:
'In de klas van Jules komt er een nieuw meisje bij!
Clara heeft lange, blonde vlechten en draagt een bril!
Ze is blind en heeft een speciale hond die haar veilig naar school brengt.
Om iedereen te leren kennen, voelt ze aan alle kinderen van de klas!
Jules begrijpt niet dat ze zoveel kan voelen!'


Vers:
'Ik wil het niet, ik wil het niet!
Ik vind het echt niet fijn!
Deze ooglap doet zo'n pijn!

Ik wil het niet, ik wil het niet!
Ik vind het echt niet fijn...
Dit riempje doet zo'n pijn! (oorbellen, speldje, elastiek, apparaat, bril, pleister, ...)

Lied sproetjes:
'Vlekjes op mijn neus,
Vlekjes op mijn huid.
Wat zien die kleine sproetjes er leuk en vrolijk uit!

Vlekjes op mijn wangen,
vlekjes op mijn huid.
Wat zien die kleine sproetjes er leuk en vrolijk uit!


Vlekjes op mijn kin.
Vlekjes overal.
Mijn sproetjes zien er vrolijk uit,
dat zag je zeker al!'





Afbeeldingsresultaat voor prent thema ik ben uniek