dinsdag 12 mei 2020

Leuke spelletjes!

Hebben jullie thuis een zandbak in de tuin?
Bij mooi weer kan je eens met nat zand bergen en tunnels maken!
Om met speelgoedauto's en fietsen in te spelen!




Index of /School-welkom/hoekenkaarten


Spelen met dozen en auto's
Wie lege (schoen) dozen liggen heeft kan ze gebruiken als garage!
De garages kunnen geschilderd worden in de kleuren van de auto's.
De blauwe auto's rijden naar de blauwe garage.
De rode naar de rode garage
En zo verder...


Jules en pap in de auto 0 (met afbeeldingen) | Auto, Thema, Voertuigen




File
Verzamel auto's in verschillende kleuren!
Zet 3 auto's in de file:  een blauwe, een gele en een rode
Nu eens een reeks voorzetten Bij.  een gele, een rode, een gele, een rode, een gele, ...
Start een andere reeks!


Waarom er plots een vuilnisvrouw, twee papa's of een jongen ...




Ik ga op reis met
Een spelletje om met mama/papa/broer of zus te spelen.
Je zegt de zin 'ik ga op reis met' en noemt een vervoersmiddel...
De volgende herhaalt de zin en het vervoersmiddel en noemt zelf een nieuw vervoersmiddel:
Bijv.
Ik ga op reis met een auto
Ik ga op reis met een auto, een bus
Ik ga op reis met een auto, een bus, een trein, ...




Kleuter1 - Klasblog - Het reuzenhuis: januari 2013




VEEL PLEZIER